vinjettfilm blir publikfavorit

källa: GIFF pressmeddelande

Årets vinjettfilm blev en publikfavorit



Den 33:e Göteborg International Film Festival är slut och 450 filmer har visats för 130 000 åskådare i 718 visningar. Lika många gånger har årets vinjettfilm visats och den har blivit en favorit bland festivalbesökarna.


I årets rekordstora festivalpublik är det många som har fattat tycke för vinjettfilmen som rullar innan huvudfilmen på visningarna. Den minutlånga filmen fick till och med röster i publikens tävling om bästa film under festivalen.

Vinjettfilmen visar på ett vackert och effektfullt sätt när ett drakfoster vaknar till liv och inspiration är hämtad från fotografen Lennart Nilssons filmer och foton. Bakom idén till drakbabyn står Tommy Östberg, creative director på reklambyrån SCP och filmen är resultatet av tre års strategiskt varumärkesarbete med festivalen i ledning av Linda Påhlman, projektledare på SCP.

- Tanken på att väcka liv i draken fanns redan första året som vi jobbade med festivalen. Som vid alla havandeskap så tar det tid för ett foster att utvecklas. I år kändes det som att både publiken och festivalen var mogen att ta emot sin drake,
säger Tommy Östberg.

Byrån har jobbat tätt med Thomas Feiner, digital artist, och produktionsbolaget Bobby i Göteborg. För att se filmen via ClipSource, klicka här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0